Vad är Lean?

Vad är Lean? Lean är en metod för att utveckla verksamheten. Genom att använda de resurser som finns till att skapa ett kontinuerligt större kundvärde. Genom att förenkla verksamhetens flöden och anpassa dem till att bli säkrare och stabilare, höjs kvalitetsnivån. Resultatet blir något som användaren (kunden) upplever som positivt, vilket är slutmålet med Lean. …

Vad är Lean? Read More »

Hybridutbildning

Mixad utbildning Hybridutbildning, "Blended Learning" eller kort och gott mixad utbildning täcker upp gapet hos de som är oroliga för kommunikationssvårigheter i konceptet med elektroniska utbildningar. Analysverkstan har sedan tidigare erbjudit både lärarledda utbildningar och elektroniska kurser. Nu öppnar vi upp möjligheten att kombinera dessa! Kontakta oss för att diskutera upplägget på en eller flera …

Hybridutbildning Read More »

Avvikelseprocessen måste göra skillnad

Avvikelseprocessen måste göra skillnad! Avvikelsehantering är ett arbete som tar hand om problem som redan uppstått i verksamheten. Problem från processens leverantörer, den interna processen eller från användaren av produkten eller tjänsten (kundreklamation). Hanteringen av dessa avvikelser är viktig eftersom det påverkar verksamhetens ekonomi samt relationen till verksamhetens kunder. En väl fungerande avvikelsehantering kan stärka …

Avvikelseprocessen måste göra skillnad Read More »

Analysverkstans utbildningsabonnemang

Analysverkstans utbildningsabonnemang Vi utökar valmöjligheterna för dig som kund. Tidigare kunde du köpa separata e-kurser eller kurspaket. Nu lägger vi även till möjligheten att köpa ett utbildningsabonnemang. Med ett utbildningsabonnemang får du tillgång till samtliga utbildningar direkt. Du kommer att ha tillgång till dem så länge du har ett aktivt abonnemang och kan repetera varje …

Analysverkstans utbildningsabonnemang Read More »

Standardisera mera!

Standardisera mera! Genom att standardisera processer uppnår vi flera fördelar i verksamheten. Felaktigheter uppstår ofta på grund av att vi saknar rutiner eller att vi av någon anledning frångått uppsatta arbetssätt. Att arbeta med standardisering är viktigt men nyckeln är att samtidigt arbeta med kommunikation och förståelse. Vad bör man tänka på När arbetssätt skapas …

Standardisera mera! Read More »

Helhetslösning

Helhetslösning inom området kvalitet Analysverkstan har sedan tidigare erbjudit separata tjänster & produkter inom området kvalitet. Nu tar vi nästa steg och erbjuder ett helhetskoncept. Du som kund kan dra nytta av de redan kostnadseffektiva alternativen samtidigt som du kan komplettera med konsultverksamhet. Upplägget knyter samman alla aktiviteter på ett kostnadseffektivt sätt. Det här inlägget …

Helhetslösning Read More »

Samverkande avdelningar

Samverkande avdelningar De flesta avdelningar inom en verksamhet har nytta av regelbunden samverkan. I det här inlägget fokuserar vi på samverkan mellan två specifika avdelningar, Kvalitetsavdelningen och Underhållsavdelningen. Vi ska ge dig exempel på varför dessa avdelningar bör utses "bästa kompisar" och hur de kan dra nytta av ett tätt samarbete. Stabila processer En stabil …

Samverkande avdelningar Read More »

Fakta om E-learning

Fakta om E-learning Nedan kan du läsa intressant fakta om konceptet "E-Learning". Som du ser är konceptet med elektroniska utbildningen inte direkt nytt, då det introducerades i slutet av 90-talet. Vi har sedan dessa sett en global ökning med 900%, vilket vittnar om dess kraft. I Sverige sker samma trend som i många andra delar av …

Fakta om E-learning Read More »

Så fungerar Informationsbanken

Informationsbanken Vi har skapat en ny funktionalitet på hemsidan som är tänkt att ge dig som besökare en bättre, tydligare information av de ämnen du är intresserad av. Informationsbanken är uppbyggd som en sökbar portal där vi samlar fakta och information inom olika kategorier. Den nya Informationsbanken fyller även FAQ (Frequently Asked Questions) delen. Vi …

Så fungerar Informationsbanken Read More »